FAQ Atrakcje

PRZED KONWENTEM

Kiedy rozpocznie się przyjmowanie atrakcji?

Zdecydowana większość osób zgłasza swoje atrakcje na ostatnią chwilę, dlatego też prawie wszystkie atrakcje są przyjmowane w przeciągu kilku dni od zamknięcia zgłoszeń.

Dlaczego moja atrakcja nie została przyjęta?

Powodów może być bardzo wiele, przykładowo:

  • osoba zgłaszająca nie posiadała opłaconego biletu w dniu zamknięcia zgłoszeń
  • zgłoszona atrakcja była już prowadzona wiele razy przez tą samą osobę na wcześniejszych konwentach

Oczywiście nikt nie wymaga tego, żeby na każdy konwent przygotowywać wszystko od nowa, mamy tu na myśli skrajne przypadki, do tego niektóre atrakcje nadają się do tego, żeby powtarzać je co jakiś.

  • prowadzący zaznacza bardzo wąski przedział czasowy, w którym chce poprowadzić swoją atrakcję

Rozumiemy, jeśli ktoś nie chce prowadzić atrakcji w środku nocy, ale zdarzają się przypadki zaznaczania tylko jednego przedziału czasowego np.: sobota 12-16. W takiej sytuacji szanse na przyjęcie atrakcji mocno spadają.

  • ktoś inny zgłosił bardzo podobną atrakcję

W takim wypadku często zwracamy uwagę na opis atrakcji, a głównie na opis dla organizatorów, który zwykle nie jest traktowany poważnie przez zgłaszających. Opis dla nas pozwala nam ocenić czy atrakcja została w jakikolwiek sposób przygotowana i przemyślana. Mając do wyboru panele o tym samym, z czego jeden w opisie dla organizacji ma wpisane po prostu: „Panel o x” a drugi przykładowo będzie miał wypunktowane najważniejsze kwestie, które chce poruszyć prelegent – wybór będzie oczywisty.

W przypadku wiedzówek mechanizm działa podobnie: wiedzówka 1 – będę mieć 100 pytań, które odczytam uczestnikom; wiedzówka 2: pytania będą różnego rodzaju (np. screen, dźwięk) itp., itd. – to najprostszy przykład, niektóre konkursy są naprawdę kreatywne.

  • zgłoszona atrakcja to klasyczny konkurs lub wiedzówka

Zgłaszając wiedzówkę, trzeba mieć na uwadzę, że będzie ona jedną z wielu – dlatego istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo odrzucenia.

W takim razie, jakie zgłaszać atrakcje aby zwiększyć swoje szanse?

  • zwykle panele lub panele dyskusyjne (choć oczywiście też nie wszystkie są przyjmowane)
  • konkursy i wiedzówki, które nie są klasycznym: czytanie pytania – odpowiedź

Warto też próbować z konkursami, które nie są typowymi sprawdzianami wiedzy z danej serii, ale mogą być przeprowadzone w bardziej luźny sposób i nawiązywać jedynie do danej tematyki.

  • różnego rodzaju warsztaty (po wcześniejszym uzgodnieniu jesteśmy w stanie zapewnić potrzebne materiały itp.)
  • luźne, gry, zabawy, larpy, konkursy, które są przygotowane z myślą o godzinach nocnych/porannych

Wierzcie lub nie, ale jest nam niezmiernie trudno umieszczać Wasze panele/konkursy w godzinach 3-7, nawet jeśli zaznaczyliście ten przedział czasu w swoim zgłoszeniu. Wiemy, że wyznaczenie panelu na godzinę 5 czy 7 rano to prawie jak morderstwo, ale niestety nie ważne jak bardzo chcielibyśmy zrezygnować z nocnych atrakcji, w chwili obecnej jest to niemożliwe. Dlatego chętnie przyjmiemy na te trudne godziny specjalnie przygotowane atrakcje, które nie będą wymagały wielkiego skupienia zarówno od prowadzącego jak i uczestników, a jednocześnie pozwolą przeżyć noc na konwencie osobom, które wyznają zasadę: sen jest dla słabych.

Co zrobić, gdy moja atrakcja została już przyjęta, jednak z przyczyn losowych nie mogę pojawić się na konwencie?

Przede wszystkim nie bać się i od razu powiadomić o tym organizatora mailowo na: atrakcje@funcube.pl Nikt do nikogo nie będzie miał pretensji, przypadki losowe mogą się zdarzyć zawsze. W takim przypadku jeśli jeszcze jest trochę czasu, możemy zorganizować zastępstwo, a jeśli się nie uda to przynajmniej wywiesić informację, że dana atrakcja nie odbędzie się. Wtedy  uczestnicy nie spędzą 20 minut pod drzwiami w oczekiwaniu na prowadzącego.

Ta sama zasada obowiązuje w przypadku, gdy już jesteś na konwencie ale nie będziesz mógł poprowadzić swojej atrakcji, wtedy należy powiadomić o tym organizatorów w biurze konwentowym.

Cdn.

NA KONWENCIE

Mam właśnie zacząć atrakcję, ale mam problem z projektorem/komputerem/dźwiękiem. Co robić?

Mamy tylko kilku technicznych i nie są w stanie być we wszystkich salach na początku każdej atrakcji. Dlatego w takim wypadku należy:

  • zadzwonić na numer pomocy technicznej, który znajduje się w informatorze
  • udać się prosto do biura konwentowego lub po drodze zgłosić problem któremukolwiek organizatorowi lub helperowi

Prowadzę konkurs, co mam zrobić aby otrzymać walutę konwentową?

Waluta konwentowa jest dostarczana przez nas w czasie trwania konkursu, dlatego nie trzeba zgłaszać się po nią do biura.

Ok, ale skończyłem konkurs i nikt nie przyniósł mi waluty.

Takie wypadki się zdarzają, ale na szczęście bardzo rzadko. Najlepiej wtedy zebrać zwycięzców i udać się razem z nimi od razu po zakończeniu konkursu do biura konwentowego. Tam otrzymają swoje nagrody.

Kiedy mogę odebrać zwrot za prowadzenie atrakcji?

Zwroty będą wydawane w niedzielę 30.07.2017 od godziny 8.00 w biurze konwentowym lub wcześniej po uzgodnieniu tego z koordynatorem.

Cdn.