Pytania ogólne:
- Co to konwent? Konwent to powszechnie używana nazwa na zlot fanów popkultury. Podczas takich zlotów prowadzone są prelekcje, konkursy, można spotkać wystawców z całej polski oferujących niecodzienne gadżety i produkty gastronomiczne.
- Czy mogę przyjść w cosplayu jeżeli nie biorę udziału w konkursie? Jak najbardziej! Szczerze zachęcamy do przybywania w strojach wszelkiej maści (sprawdźcie jednak co mówi nasz regulamin odnośnie różnorakich przedmiotów będących dodatkami do takich strojów jak np. bronie!) Wokół terenu Tauron Areny są fantastyczne miejsca do przeprowadzenia sesji zdjęciowych.
- Czy będzie gra konwentowa? Nie planujemy na ten moment żadnego rodzaju gry konwentowej. Jednak konwentowe punkty zdobyte w konkursach będzie można wymieniać na stoisku konwentowym.
- W jakich godzinach można przebywać na terenie festiwalu? Na terenie festiwalu można przebywać od 10.00 do 24.00 w sobotę i od 8.00 do 17.00 w niedzielę.
- Czy ilość miejsc jest w jakiś sposób ograniczona? Ilość osób jest nielimitowana.
- Ile muszę mieć lat by uczestniczyć w festiwalu? W naszym festiwalu może uczestniczyć każdy, należy jednak pamiętać, że osoby niepełnoletnie muszą posiadać zgodę rodzica na udział w festiwalu.
- Czy punkty konwentowe z poprzedniego roku są aktywne na tegorocznej edycji? Nie
Akredytacja:
- Od której godziny będzie można wejść na teren obiektu? W sobotę od 10:00 i w niedzielę od godziny 8:00.
- Jakie dokumenty muszę posiadać przy sobie podczas akredytacji? Dokument tożsamości, bilet oraz jeżeli jesteś osobą poniżej 18 roku życia to również zgodę rodzica.
- Czy muszę nosić opaskę/identyfikator przez cały czas? Musisz mieć założoną opaskę przez cały czas przebywania na terenie konwentu. Zerwanie opaski może skutkować niedopuszczeniem na teren imprezy. Identyfikator nie jest wymagany.
- Czy będzie osobna kolejka dla osób z niepełnosprawnością? Tak
- Czy na miejscu mogę zakupić bilet? Jakie rodzaje? Na miejscu będzie można zakupić bilet dwudniowy oraz jednodniowy na dowolny dzień.
- Czy można płacić kartą? Tak, jest osobna kolejka/kasa do płatności kartą.
- Jakie dokumenty będą potrzebne do odebrania wejściówki, po co wam taki dokument? – Dokument tożsamości: dowód osobisty, paszport lub: – Dokument ze zdjęciem: legitymacja studencka, legitymacja szkolna, prawo jazdy, inne. – Wydrukowany i podpisany przez Opiekuna/rodzica formularz zgody na uczestnictwo w wydarzeniu (zgoda rodzica) pobranej ze strony wydarzenia. – Dokument ze zdjęciem oraz danymi pozwoli nam na weryfikację czy osoba odbierająca bilet jest tą samą która zakupiła przez system Nagato. – Nie ma możliwości odebrania biletu zakupionego w systemie Nagato dla kolegi/koleżanki. – Karta płatnicza, miejska, do biblioteki nie jest dokumentem tożsamości i nie upoważnia do weryfikacji zakupionego biletu.
- Co jeśli opaska mi się rozerwie/ czy opaska jest wytrzymała? – Opsaki są wodoodprne – Jeżeli opaska zostanie zerwana, należy podejść z jej pozostałością, dokumentem tożsamości oraz biletem na akredytację. (wydruk z systemu Nagato lub paragon fiskalny) Po spełnieniu tych warunków jest możliwość otrzymania nowej opaski. – Opaski są zakładane tylko i wyłącznie przez helperów akredytacji
- Można wchodzić i wychodzić z konwentu ? – Opaska, która zostaje założona na rękę upoważnia do wejścia i wyjścia na teren konwentu w zależności od rodzaju biletu. – Bilet 1dniowy- w zależności od dnia zakupu, upoważnia do przebywania na terenie konwentu od momentu zakupu do zamknięcia budynku na czas nocnej przerwy lub oficjalnego zamknięcia konwentu – Bilet 2dniowy- upoważnia do przebywania na terenie budynku konwentu przez 2 dni (sobota + niedziela od momentu otwarcia akredytacji/kas do oficjalnego zamknięcia konwentu
- Co jak nie mam zgody rodzica? (dotyczy osób do 18 roku życia) – Zgodnie z regulaminem, uczestnik bez zgody rodzica może nie zostać wpuszczony na konwent -Zdjęcie w telefonie wydrukowanej ze strony wydarzenia i podpisanej zgody rodzica zachowanej w telefonie, umożliwia wejście na teren imprezy.
- Czy mogę wejść z dzieckiem na teren? Jeżeli jest zakupiony bilet przez internet lub w kasie to jak najbardziej. Dzieci do 8 roku życia otrzymują bezpłatne wejście
- Czy jeśli wchodzę z dzieckiem, to dziecko i tak musi przynieść zgodę? Zgoda nie jest wymagana tak długo jak dziecko jest z opiekunem/rodzicem na terenie konwentu.
- Czy można jeszcze dokupić gadżet konwentowy? Jeżeli będą dostępne w sklepiku konwentowym to jak najbardziej.
- Czy zgoda przez telefon (słowna)/ sms może być ? Tylko zgoda pisemna podpisana przez opiekuna/rodzica jest akceptowana.
- Czy mogę przekazać opaskę innej osobie? Nie.
- Mam bilet jednodniowy. Czy jak dokupię na kolejny dzień, to mogę zostać na noc na obiekcie? Obiekt zostaje zamknięty na noc, bilet na kolejny dzień upoważnia do wejścia ponownie od 8:00, jednak należy pamiętać, żeby mieć poprawną opaskę (na każdy dzień jest inna przy bilecie jednodniowym).
- Czy można dokonać zwrotu biletu za kogoś? Niestety nie. Musi to zrobić tylko osoba zainteresowana.
- Gdzie mogę odebrać zamówione gadżety? Sklepik konwentowy.
Atrakcje:
- Gdzie mogę znaleźć plan atrakcji? Plan atrakcji będzie dostępny na naszej stronie internetowej w dziale atrakcje. Poinformujemy również o jego pojawieniu się za pośrednictwem naszych social mediów i na wydarzeniu Ryucon 2023.
- Jak mogę zgłosić swoją atrakcje? W tym roku nie będą otwierane ogólne zgłoszenia atrakcji. Jeśli jednak masz jakąś ciekawą propozycję, pasującą do wydarzenia, możesz napisać maila na: atrakcje@funcube.pl.
- Muszę odwołać przyjętą atrakcję, jak to zrobić? Należy niezwłocznie napisać maila na adres atrakcje@funcube.pl
- Jaki jest czas trwania prelekcji? Prelekcje standardowo trwają około 1-2 h. Czas trwania będzie określony w planie atrakcji.
Wystawcy:
- Jak zgłosić się na wystawcę? Stworzyliśmy bardzo prosty w obsłudze formularz znajdujący się w zakładce Wystawcy, który pozwoli to przesłać do nas zgłoszenie na wystawcę w kilka chwil.
- Czy mogę wybrać miejsce stoiska? Miejsce jest przydzielane przez organizatora. Staramy się, by oferta była różnorodna, a Wystawcy z podobnym asortymentem nie sąsiadowali ze sobą bezpośrednio.
- Czy przesłanie formularza jest jednoznaczne z potwierdzeniem udziału w wydarzeniu? Przesłanie formularza NIE jest jednoznaczne z potwierdzeniem udziału jako wystawca. Przesłane zgłoszenia będą rozpatrywane i akceptowane w miarę dostępności miejsc. Nasze wydarzenie cieszy się dużym zainteresowaniem wśród wystawców, a ilość miejsc jest ograniczona, dlatego zgłoszenie może zostać ponownie rozpatrzone w późniejszej turze, jeśli zwolni się miejsce.
- Czy muszę posiadać działalność gospodarczą aby zostać wystawcą? Działalność gospodarcza nie jest wymagana, aby zostać Wystawcą. Należy jednak pamiętać, że w przypadku prowadzenia stoiska sprzedażowego to na Wystawcy spoczywa odpowiedzialność za przestrzeganie odpowiednich przepisów (w szczególności dotyczących podatków oraz działalności gospodarczej).
- Co oznaczają ceny netto? Cena netto to cena bez podatku VAT. Aby obliczyć koszt należy do ceny netto dodać 23% podatku VAT. Najprostszy przelicznik: cena stoiska netto*1,23 = cena brutto.
- Jakie są formy płatności za stoisko? Za wykupione stoisko wystawca rozlicza się wpłatą na konto.
- Ile kosztuje udział w wydarzeniu? Jeśli zgłoszenie zostanie zaakceptowane, skontaktujemy się z wybranym wystawcą i przedstawimy aktualne warunki współpracy wraz z wyceną opartą na cenniku, który można znaleźć jako Załącznik nr 2 do regulaminu.
- Jak wygląda rozliczenie stoiska? Wraz z potwierdzeniem przyjęcia otrzymacie fakturę pro forma, którą należy opłacić zgodnie ze wskazanym terminem – najczęściej w ciągu 2 tygodni.
- Do kiedy muszę dokonać płatności za stoisko? Wpłat należy dokonywać w terminie wskazanym na fakturze proforma, jednak nie później niż w terminie określonym w Załączniku nr 1.
- Kto może wystawić stoisko artystyczne? Wystawca może wynająć Moduł artystyczny tylko w przypadku gdy cały asortyment może być zakwalifikowany jako towary nieprzemysłowe, wykonane ręcznie lub na podstawie autorskiego projektu w tym oryginalne grafiki i ilustracje, biżuteria oraz artystyczna działalność usługowa jak np. tatuowanie.
- Czy jest możliwość wystawienia stoiska gastronomicznego? Tak, we wszelkich kwestiach dotyczących gastronomii należy kontaktować się bezpośrednio z Organizatorem.
- Jakie są dokładne wymiary modułów? Standardowe wymiary modułów komercyjnych to 1×2,5m. Istnieje możliwość wynajęcia kilku modułów lub powierzchni na stoiska mobilne.
- Co zapewnia organizator w ramach wynajęcia stoiska? Zapewniamy wystawcom wydzielone miejsce w odpowiedniej strefie, zamówione wyposażenie oraz pakiet wystawcy w skład którego wchodzą identyfikatory, protokoły odbioru i zdania stoiska, mapy obiektu oraz pakiet praktycznych informacji. Ponadto, promocję stoiska na stronie internetowej wydarzenia po uprzednim przesłaniu materiałów (teksty i zdjęcia).
- Jaki rodzaj wyposażenia stoiska wystawca powinien zorganizować we własnym zakresie? Wystawca powinien zorganizować potrzebne wyposażenie we własnym zakresie : nakrycie stołu zakrywające front stoiska (cerata, obrus, materiał). W przypadku stoisk gastronomicznych i sprzedających produkty spożywcze, wymagane są dodatkowo: wymagany sprzęt gastronomiczny, ochrona podłoża (wykładziny, maty elastyczne, folia), rękawice jednorazowe, płyn do dezynfekcji oraz niezbędne środki do sprzątania.
- Czy na moim stoisku będzie dostęp do prądu? Nie. Chęć wykupienia gniazdka należy zgłosić w zgłoszeniu. W przypadku mocniejszych sprzętów może być konieczne wykupienie mocniejszego przyłącza. Ceny takich przyłączy ustalane są indywidualnie.
- Czy można ustawić własne wyposażenie na stoisku? Tak, w ramach wykupionego modułu można swobodnie ustawiać regały, manekiny i stojaki. Należy zadbać o to by ustawione przedmioty nie zajmowały terenu poza wykupionym modułem oraz nie stwarzały zagrożenia (stały stabilnie, poza ciągami komunikacyjnymi).
- Czy mogę przywieźć własną podłogę? W obrębie stoiska można położyć własny dywan lub wykładzinę. Nie wolno natomiast przynosić materiałów sypkich np. piasku, ponieważ rozniesie się on po całej hali.
- Czy mogę rozstawić namiot? Tak, jeżeli w całości będzie mieścił się na wykupionej powierzchni. Należy jednak w zgłoszeniu przesłać wymiary oraz zadbać o stosowne dokumenty związane z bezpieczeństwem konstrukcji.
- Czy ktoś będzie pilnował mojego stoiska po jego zamknięciu? Po zamknięciu hali wystawienniczej dla uczestników Festiwalu i opuszczeniu jej przez wystawców, hala zostanie komisyjnie zamknięta i otwarta dopiero w dniu następnym. W godzinach otwarcia hali muszą Państwo zapewnić obsługę swojego stoiska.
- Czy ekipa festiwalowa pomoże mi rozstawić moje stoisko? Nie, obsługa nie pomaga w rozstawianiu stoisk czy noszenia towaru. Muszą Państwo zapewnić osoby do rozstawienia i spakowania stoiska.
- Czy mogę przywieźć własne meble/stojaki? Tak, ale należy to najpierw ustalić z Organizatorem. Jednocześnie zaznaczamy, iż nie ma możliwości rezygnacji z mebli po potwierdzeniu zamówienia.
- Czy mogę wjechać na teren targowy, by rozładować samochód? Tak. O dokładnych zasadach wjazdu na teren poinformujemy drogą e-mailową.
- Czy jako wystawca mogę prowadzić atrakcje/brać udział w konkursie cosplay/innych aktywnościach festiwalu? Oczywiście, jeśli tylko w tym czasie na stoisku zostanie ktoś z obsługi stoiska.
- Ile osób musi się znajdować na stoisku? Wystawca zobowiązany jest do zapewnienia obsługi i dostępności stoiska dla odwiedzających w związku z tym na stoisku musi znajdować się co najmniej 1 osoba mogąca obsłużyć uczestników.
- Czy mogę zakupić dodatkowe bilety dla reszty obsługi stoiska? Wystawcy otrzymują pewną pulę biletów w cenie stoiska, w zależności od zamówionego metrażu. Każdy kolejny bilet liczony jest w pełnej cenie. Identyfikator wystawcy jest przeznaczony wyłącznie dla obsługi stoiska, ponieważ umożliwia wstęp na halę wystawienniczą w godzinach niedostępnych dla uczestników. W przypadku uzasadnionego podejrzenia dystrybuowania wejściówek wśród osób nienależących do obsługi stoiska, Organizator może narzucić dalsze ograniczenia.
- Muszę odwołać moje zgłoszenie wystawcy, jak to zrobić? Należy jak najszybciej zgłosić to mailowo na adres wystawcy@funcube.pl w celu anulowania rezerwacji.
- Czy mogę używać logo i/lub grafik do celów promocyjnych lub sprzedażowych? Umieszczenie części lub całego logo wydarzenia lub organizacji na sprzedawanych produktach nie jest dopuszczalny bez zgody Organizatora. Koszt takiej licencji zależy od jej zakresu, szczegóły umowy są ustalane indywidualnie. Nie jest to konieczne w przypadku wykorzystania udostępnionych w załącznikach grafik wyłącznie informacyjnie (np. w grafice na mediach społecznościowych informującej o udziale jako wystawca).
- Jakie formy reklamy mogę stosować bezpłatnie? Wystawcy posiadający stoisko mogą w jego obrębie rozstawiać roll-upy, rozwieszać banery i plakaty. Poza stoiskiem mogą to robić jedynie po uprzednim uzgodnieniu tego z Organizatorem (za dodatkową opłatą, rozwieszanie plakatów dozwolone jest wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez Organizatora).
- Czy news o moim stoisku może pojawić się na waszych mediach społecznościowych? Nie zamieszczamy newsów informacyjnych na temat wystawców, którzy nie są sponsorami. Jeśli są Państwo zainteresowani, prosimy o kontakt z Organizatorem mając na uwadze, że posty muszą angażować lub dawać coś uczestnikom – zniżkę, konkurs, promocję. Szczegółowych informacji na temat warunków i kosztów reklam udzieli Organizator. Aby zgłosić chęć udziału w, należy w całości wypełnić formularz online, który znajdziecie w zakładce “Zgłoszenie Wystawcy”.
Cosplay:
- Czy mogę posiadać broń(np. Miecz lub ASG) jako rekwizyt do stroju? Kwestia broni jako elementów stroju opisana jest w regulaminie cosplay.
- Czy będę mieć możliwość wypróbować scenę? Tak, poinformujemy wszystkich uczestników mailowo, o której godzinie odbędzie się próba cosplay.
- Jakie będą kategorie w konkursie? Najlepszy Kostium z Elementami Zbroi, Najlepszy Kostium z Elementami Szytymi, Najlepsza Prezentacja, Najlepsza Charakteryzacja, International Cosplay League w kategorii SOLO oraz DUO.
- Czy muszę być pełnoletni by brać udział w eliminacjach międzynarodowych? Należy być pełnoletnim w dniu finałów.
- Czy mogę brać udział w eliminacjach międzynarodowych jeżeli nie posiadam polskiego obywatelstwa? Nie.
- Czy strój musi być wykonany własnoręcznie? W zależności od kategorii do której się zgłaszamy może być wymagane wykonanie stroju w 100% własnoręcznie. Aby zapoznać się z wymaganiami poszczególnych kategorii zapraszamy do regulaminu cosplay.
- Jakie są nagrody w konkursie cosplay? Nagrody, jakie będą mogli zdobyć nasi uczestnicy sa opisane w regulaminie konkursu cosplay.
- Czy mogę skorzystać z druku 3d/automatycznych wycinarek/nadruk na materiale i innych tego typu urządzeń przy tworzeniu kostiumu? Tak! Jednak użycie takich technik jest oceniane różnorako przez jurorów. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem konkursów w jakich bierze się udział aby upewnić się, że technika jest dozwolona. Wszystko zależy od kategorii do jakiej zgłoszony jest strój.
- Bierzemy udział w konkursie jako duet, czy każdy z nas musi osobno zrobić swój strój, czy możemy pracować wspólnie? W przypadku zgłoszeń grupowych każdy z członków grupy może pracować nad dowolnym strojem w dowolnej konfiguracji.
- Czy każde poprawnie wypełnione zgłoszenie zostanie zaakceptowane? Nie, organizator ma możliwość nie przyjąć zgłoszenia.
- Czy mogę dosłać elementy zgłoszenia (np. podkład/obrazki referencyjne/zdjęcia własnego wykonania części stroju) po zakończeniu zgłoszeń, jeżeli wypełniłem pozostałe elementy zgłoszenia wcześniej? Termin oddania zgłoszeń jest ostateczny, chyba, że organizator zezwala na dosłanie plików w wyjątkowych sytuacjach.
- Czy mogę edytować moje zgłoszenie? Jest taka opcja, proszę w tej kwestii o wysłanie maila na adres cosplay@funcube.pl
- Muszę się wycofać z konkursu, jak to zrobić? W takiej sytuacji prosimy o niezwłoczne wysłanie maila na adres cosplay@funcube.pl
- Czy aby brać udział w konkursie cosplay muszę być pełnoletni? Nie, natomiast osoby niepełnoletnie proszone są o przyniesienie wypełnionej zgody rodzica na udział w konkursie.
- Czy otrzymam informację dlaczego moje zgłoszenie zostało odrzucone? W mailu będzie jedynie informacja o nieprzyjęciu zgłoszenia. Jeżeli jednak istnieje potrzeba doprecyzowania powodu można o to poprosić wysyłając maila na adres cosplay@funcube.pl
- Czy mogę mieć pomocnika na rundzie jury? Tak, jest taka możliwość, należy to wcześniej zgłosić.
- Nie mówię dobrze po polsku/angielsku, czy mogę mieć ze sobą tłumacza na rundzie jury? Tak, jest taka możliwość, należy to wcześniej zgłosić.
- Czy mój pomocnik otrzyma wejściówkę na backstage/do szatni cosplay? Czy muszę go jakoś wcześniej zgłosić? Należy wcześniej zgłosić potrzebę posiadania pomocnika i ustalić to indywidualnie z organizatorką konkursu cosplay.
- W jakim języku odbywa się runda jury? Runda Jury do konkursu standard odbywa się po polsku, zaś do eliminacji ICL w języku angielskim.
- Ile może trwać mój występ sceniczny? Długość występów została określona w regulaminie konkursu cosplay, długość różni się w zależności czy jest to występ solo czy w grupie.
- Czy mogę otrzymać mikrofon? Mikroport? Jeżeli podczas występu jest potrzebny dodatkowy sprzęt prosimy o zawarcie takiej informacji w regulaminie zgłoszenia. Jeżeli pojawiają się jakieś wątpliwości prosimy z indywidualnymi zapytaniami kierować się na maila cosplay@funcube.pl
Budynek/Dojazd:
- Gdzie odbywa się festiwal? Festiwal odbywa się w budynku Tauron Arena Kraków ul. Stanisława Lema 7.
- Czy obiekt jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych? W obiekcie funkcjonuje winda, ma on również udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.
- Czy będzie dostępny parking? Tak, parking dla uczestników będzie dostępny odpłatnie zgodnie z cennikiem Tauron Areny Kraków.
- Czy na teren festiwalu mogę wejść ze zwierzęciem? Bezpośrednio w budynku Tauron Arena Kraków nie ma możliwości wprowadzania zwierząt.
- Czy na teren festiwalu mogę wejść z psem przewodnikiem jako osoba niewidoma? Tak.
- Czy będzie dostępna szatnia? Tak, szatnia będzie dostępna nieodpłatnie, jednak ilość miejsc jest ograniczona. Nie będzie możliwości pozostawiania w szatni rzeczy wielkogabarytowych.
- Czy dostępny będzie nocleg? Nie.
- Czy będzie strefa dla dzieci? Tak, szykujemy osobną strefę dla dzieci, dodatkowo odbywać się będą atrakcje w ramach punktów programu przystosowane do dzieci.
- Czy na terenie festiwalu można spożywać alkohol? Jedynie w wyznaczonym do tego miejscu jakim jest restauracja.
- Czy na teren festiwalu mogę wejść z repliką broni? Co do różnych rodzajów broni są osobne wytyczne, najlepiej w tej sprawie przejrzeć nasz regulamin.
- Czy na teren festiwalu mogę wejść z prawdziwą bronią jeżeli stanowi ona element mojego ubioru/cosplayu? Na teren festiwalu nie ma możliwości wnoszenia uzbrojenia, reguluje to prawo Polskie.
Media:
- Gdzie mogę się zgłosić jako media? Odezwij się na marketing@funcube.pl w tytule wpisując “Media”.
- Prowadzę małego bloga, czy mogę otrzymać akredytację medialną? Jasne, odezwij się do nas mailowo, opisz krótko, czym jest twój blog, obowiązkowo podlinkuj swojego bloga wraz z innymi publicznymi social mediami, a wtedy sprawdzimy czy możemy przyznać Ci akredytację.
- Nie prowadzę Bloga/instagrama/tiktoka/innych SM ale mogę zrobić zdjęcia i później udostępnić je organizacji, czy dostanę akredytację medialną? Jak najbardziej tak. Na każdy z naszych konwentów przyjmujemy fotografów. Wyślij nam najciekawsze zdjęcia jakie zrobiłeś (najlepiej z konwentu), a my rozpatrzymy Twoje zgłoszenie. 🙂